torsdag 28 oktober 2010

Konsekvenser i Malmö

Under de senaste veckorna har det uppmärksammats skottlossningar och mordförsök i olika delar av Malmö. Det är en man runt 20-40 års åldern som är misstänkt för ett mord och ett flertal mordförsök på främst invandrare. Mannen har jämförts och börjats att kalla för Den nye lasermannen baserat på John Asuonius( lasermördaren) som härjade i Stockholm på 90-talet. Egentligen har dessa skottlossningar hållit på i över ett halvår, men av någon anledning så har fallet börjat att uppmärksammats på riktigt på sistone. Men nu har polisen i Malmö fått oväntad hjälp, kriminella ligor i Malmö har samlats och patrullerar nu i Malmö för att hitta mördaren innan polisen gör det.  Och de har inga trevliga tillgångavägar...


Jag tycker att det är sjukt som denna personen gör och som John Asuonius höll på med på 90-talet. Att mörda någon för att han/hon tror på något annat än vad vi tror på, han/hon ser annorlunda ut mot vad du själv gör eller att personen egentligen inte "tillhör" detta landet. Jag är varken rasist eller motsatsen. Jag ogillar inte invandrare på något sätt, men tyvärr har ett fåtal av dem ett sätt att vara och behandla andra människor på som gör att jag ogillar typen av människor, och träffar man på flera sådana personer så dömer man lätt ut alla med samma bakrund. På grund av en enda idiot. Jag såg idag ett klipp från norsk tv där man intervjuar just en sådan idiot(klippet finns längst ner vid intresse).  Jag ska inte gå in alltför mycket på vad mannen säger, men det handlar om vad han tänker göra med mördaren och hans nära och kära om han hittar honom.

Jag förstår inte hur man tänker när man säger att mördaren ifråga är rasist, dum i huvudet och har ingen rätt att leva när man gör exakt samma sak, om inte värre? Jag försvarar inte mördaren på något sätt, men det som får mig att reagera är att man tror att man har rätten att göra samma sak eftersom att mördaren gör det. Vad är det då som skiljer dig från mördaren? Varför tror du dig ha rätten för att han gjort något som inte ens han har rätten till? När man kommer till ett land tycker jag att man ska lära sig språket, lära sig sederna. Men framförallt måste man ju veta och kunna skilja på vad som är rätt och vad som är fel?!
Det ska man inte behöva kräva i något land alls,  det handlar om en intelligens som vi alla ska besitta helt enkelt. 
När man ser en sådan här människa så är det plötsligt förståeligt hur ett parti som SD kan ha såpass många röster att man nu har kommit in i riksdagen. För det är tyvärr detta som människor lägger märke till hos invandringen i Sverige, de faktiskt "få" personerna som beter sig dumt och tror sig vara störst, bäst och vackrast. Han gör ingen reklam för Invandrare precis...

http://www.youtube.com/watch?v=7Jrc4l46t0c&feature=player_embedded



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar